GW jsem koupil s turistickým plégem, takže jsem z počátku skuhral, že se mi to moc nelíbí, že bych raději to originál. Nakonec jsem krátké plégo koupil, ale starší. Pléga jsem prohodil a zpočátku se mi to zdálo o dost lepší. Plégo je v jiném úhlu a tak nezasahuje do prostoru motorky, což je o proti turistickému lepší a hlavně se dají řidítka vytočit naplno, čož u turistického pléga nejde. Tak se nedá ani zamknout řidítka a díky tomu se ani nedá spustit kompresor na případné nouzové dofouknutí pneumatik.
Takže celou letošní sezonu jsem jezdil s nízkým plégem. Ovšem je pravda, že aerodynamika je úplně jiná a také si baťůžek stěžuje při vyšší rychlosti, že turbulence s helmou pěkně cvičej.
Jelikož jsem měl originál plégo starší, tak se projevilo loupání vrchní vrstvy a tím se velmi snížila průhlednost a to tak, že jsem na konci sezóny pléga zase přehodil.
První dojem po přehození byl, že se mi zdála motorka daleko stabilnější, což je možné, protože sklon je větší a i když je plégo větší, tak se zdá, že neklade takový odpor vzduchu. Ale hlavně spolujezdec pocítil daleko lepší proudění vzduchu, než při použití originál pléga.
Je to hodně těžké se rozhodnout s čím jezdit. Je pravda, že při originál plégu můžu koukat přes, ale u turistického skrz, ale zase odtok vody je daleko intenzivnější a dá se v tom klidně jet.
Každý si asi musí sám vyzkoušet, ale je pravda, že kdo používá turistické, tak ho tam prostě má a nestěžuje si.
Toť mé poznatky. Pokud se chce někdo na něco ohledně toho zeptat, tak sem s tím, možná jsem něco opomenul