HONDA-GOLDWING.CZ
http://honda-goldwing.cz/

Klepání 18tek
http://honda-goldwing.cz/viewtopic.php?f=60&t=589
Stránka 1 z 1

Autor:  Káčko [ 06 dub 2012 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Klepání 18tek

Klepání 18tek

Ve všeobecnosti je 18tka celkem výrazně mechanicky hlučná, z důvodů více odkrytého motoru, rozvodových řetězů místo řemenů a ne příliš pravidelného a kultivovaného chodu na volnoběh, známých třeba z karburačních 15tek či F6C.
Celkem důležité by bylo zapotřebí vědět, zda-li se zvuk-klepání ozývá jen při studeném motoru a po zahřání zmizí, nebo naopak, nebo či klepání se ozývá stále bez ohledu na teplotu motoru a oleje. Uvedu Vám empiricky nejčastější zvuky :
1/ Cvakání vstřikovačů-ozývá se stále, jen je na volnoběh dobře slyšitelné uchem, přiloženým ke každé straně motoru, cca 10cm od spodní hrany chladičů z obou stran, resp na úrovni vstřikovací lišty. Zvuk není klepání, ale pravidelné cvakání z obou stran "jakoby cvakaly ventily". Ventily samozřejmě u 18tek nikdy necvakají /mimo neodborného seřízení / neboť u 18tek se ventilové jen zmenšují a to z 99% jen u sacích ventilů, čili ventily cvakat nikdy nemohou. Toto cvakání je slyšet i při lehce zvýšených otáčkách motoru, až je cvakot přehlušen motorem, ale je tam stále. Cvaká za tepla, studena, stále, není to závada je to vlastnost a cvakají všechny injektory u 18tek. Neřešit.
2/ Klepání za studena jakoby zevnitř motoru, prvních 30 sekund po studeném startu díky, hustému oleji téměř neslyšitelně, pak se klepání ozývá hlasitěji, většinou z pravé hlavy a po zahřátí zvuk zmizí. Jedná se o občasnou závadu opotřebení uložení vačky v domečcích v hlavě, většinou se jedná o zadní pravé uložení vačky / u pravé nohy/ které je nedomazané, díry vybrání na štift hlavy v prvním domečku na pravé straně, občas se vydírá při studených startech zejména, při nekvalitním oleji či zanedbané jeho výměně. Zde pomůže jen sundání vačky a přeměření vůle plastigage. Vačka běhá přímo v domečku v hlavě a následná oprava znamená výměnu hlavy. Osobně si myslím že to váš případ nebude.
3/ Hluk ze spojkového ložiska či koše. Zde by bylo potřebné zkusit, zda hluk mizí či se snižuje při stlačení spojky. V případě zdroje hluku ve spojce za studena bude slyšet též, ale po ohřátí motoru bude lehce výraznější a silnější bude při zahřátém oleji.
4/ Závada ve šponovákách rozvodových řetězů. Bude se projevovat při chodu na volnoběh lehce šustivým a hrkavým zvukem zpředu hlav motoru - o předního kola / jistě nepraskne na obou stranách současně čili na té které straně. Dokonce i kdyby šponovák totálně zkolaboval motor půjde normálně, na volnoběh lehké hrkání zpředu, při zvýšení otáček motoru jde motor akusticky naprosto normálně, jen při zpětném ubrání plynu je slyšet krátký zpředu krátký zvuk jako drrrrrrrr jak se napíná a povoluje rozvodový řetěz. Motor 18tky se nepotká dokonce ani když řetěz nebude ve vodících lištách. Dával jsem do pořádku motor,co rozvodový řetěz běhal 6tkm mimo vodící lištu.
5/ Osobně si myslím, že klepání co slyšíte bude nejpravděpodobněji tlumič alternátoru. Je slyšet na volnoběh / stále i po zahřátí / ,lépe po sejmutí chromového deklu u levé nohy, pak je slyšet zřetelněji. Je to součástka mezi alternátorem a motorem, uvnitř takového kruhového nálitku. Celý tlumič je de-facto malý " dvojhmotový setrvačník u auta " / přirovnání / a též má v sobě po obvodě pružiny, které na nerovnoměrný volnoběh klepou. Po zvýšení otáček, kdy je tlumič v záběru a vůle se vymezí, tak tlumič ztichne. Stetoskopem na povrchu krytu tlumiče neuslyšíte nic ale dobře je to klepání slyšet na zadním ložisku alternátoru. Modely tlumičů do 05 včetně, jsou tišší, od 06 je tlumič modifikovaný ,neboť alternátor je zpřevodovaný o 8% do rychla, čili od 06 jsou tlumiče hlučnější. Klepou všechny 18tky, některé více některé méně. Jestliže chcete na 100% zjistit, zda je zdrojem klepání tento tlumič, za chodu na volnoběh vypněte všechny spotřebiče, = bude nějaká intenzita klepání. Pak odpojte konektory potkávacích světlometů, vypnou se světla, odběr se sníží, hluk z tlumiče se zvýší. Postupně zapínejte světla a pak další a další světýlka, vyhřívání etc... = odběr z alternátoru se zvýší, bude více v tahu ,pružiny se stlačí a tlumič přestane klepat úplně či jen nepatrně.
Výměna tlumiče alternátoru je celkem složitá, motor musí z rámu a musí se půlit. Čili pokud tlumič jen klepe, tak neřešit a jezdit. Destrukce tlumiče znamená rachot jak kamení v míchačce i za jízdy, to vás donutí samo motor vypnout.
Tak hodně štěstí, osobně si myslím že zdrojem Vašeho klepání je tlumič alternátoru, popsaný v posledním odstavci.
S pozdravem : Wing

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/