kardan gw 1500

kardan gw 1500

Příspěvekod martinbohm 1963 » 23 čer 2013 19:58

Od tý doby ,co mám GW mě při deceleraci vibroval kardan.Ze začátku sem to moc neřešil,mysle jsem,že je to tak udělaný,dřív jsem jezdil BMW K1 a to je přeci jenom trochu přesnější motorka.Na Winga sem si musel prostě zvyknout.Postupem času se mi zdálo,že je to ale nějak horší a horší.Začal jsem se poptávat o co jako jde.Tak sem se dozvěděl že je v háji kardan.Takže jsem milou kyvku rozebral abych zjistil že kříž je jako novej.Jak jsem tak koukal na konstrukci ,tak se mi moc nezdálo,že je to vychytlý.Uvědomil jsem si,že je to hodně závislé na opravdu velmi malé vůli v zadním zubovém spojení hřídele a diferáku.Nějak jsem si představoval že celej problém by vyřešilo pomocné ložisko za křížem.Takže jsem to poměřil a vyrobil jsem z gumového špalku tvrdosti jako silentbloky motoru na starý škodovce futro do kyvky s kónickým koncem aby nezalézalo více do těla kejvačky.V něm je díra asi 38mm pro kardan a ještě na začátku zvětšená pro ložisko.To jsem nalisoval přímo na konec kříže ,akorát jsem ho musel stočit na 35mm.Celé jsem to sestavil a najel už několik tisíc km a zatim dobrý.Je to úleva nebát se ubrat plyn ve vyšších rychlostech
Futro z gumy má dvě výhody,Memusíte být tak přesní při výrobě a tlumí vibrace a suvné síly kříže.Jelikož je při výkyvu z.vidlice posun kardanu vůči kyvce ,z důvodu ne absolutně přesné pozice osy kývání a osy ohyhu kříže,gumová vložka toto v pohodě zachytí.Vzhledm k tomu že na kardan nepůsobí žádné velké boční síly,myslím že životnost s dobrým ložiskem bude značná.
Možná to neni vrchol strojařiny,ale funguje to dobře.Asi jako ruský tanky.
Ještě dodám,že si myslím,že pokud někdo absolvoval opravu kardanu a nedělal si to sám,s tím ,že skutečně v ruce držel vysypanej kříž co vyndal z kyvky,soudil bych,že to možná byly vyhozené prachy.Celá akce mně stála 500,- ložisko,nějakej silentblok jsem měl a práce.Vybavenej dílensky jsem ,takže nepočítám práci na soustruhu,ale odhaduju ji v součtu tak do talíře.No a práce.To je na každym.Mě celá akce trvala den vč. vymyšlení.
No snad to někomu pomůže,jestli má někdo zájem,tak může přinýst kejvačku a kříž a můžu mu to za pár kaček udělat.
A teď bych zase potřeboval radu já.Když jedu přes nějakou větší díru,tak klepne do řízení.Je to jako když je volnej krk nebo brzdič ale všechno je richtig.Měl jsem i rozebraný vidle ale nic sem tam nenašel.Má někdo nějakou zkušenost?



Admin> Přesunuto do jiného vlákna
martinbohm 1963
 
Příspěvky: 2
Registrován: 22 čer 2013 09:57

Re: kardan gw 1500

Příspěvekod rudyzzr » 16 črc 2013 23:48

me ceka rozborka kardanu v nejblizsi dobe..Kdyz zaradim a pridam plyn tak to vzdy trochu kopne.Zkousel jsem pohybat kolem kdyz jsem to mel na centralu a zarazenou jednicku,a je tam vule jak prase.jen nevim co se tam vysralo..Mam 88 rok a tam je kardan bez krize.Bud nejake lozisko a nebo vymlete zuby na takovem prckolecku..no,uvidim co z toho vyleze jak to rozeberu.....
RudyZZR
Uživatelský avatar
rudyzzr
 
Příspěvky: 105
Registrován: 01 kvě 2012 02:20
Bydliště: Roznov pod Radhostem


Zpět na Honda Goldwing 1500

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron